luni, 17 martie 2008

JURNALISTII "TASTATURA"

Sunt jurnalista. Imi fac meseria cu pasiune, aceeasi ca si atunci cand am scris primul articol de ziar.
Nu am obosit, nu m-am plictisit si nu am abdicat de la principiile care guverneaza aceasta profesie.
Nu m-am imbogatit financiar ci doar spiritual.
Nu regret si nu voi regreta niciodata vila, masina, conturile consistente din banci pe care nu le am.
Ma bucur ori de cate ori pot schimba , prin ceea ce fac, putin din multul si greul angrenaj ruginit ce tine in loc aceasta tara si acest popor.Fiecare milimetru cucerit este pentru mine echivalent cu o mare si muncita victorie!
Din toate aceste motive si din multe altele cred ca si in breasla noastra, ce nu a putut scapa de cancerul generalizat al coruptiei in care jurnalistii adevarati sunt sufocati de cohortele de ziaristi "tastatura" - sau "tonomat", dintre care unii au si exercitiul tristelor vremi trecute cand scriau orice la comanada partidului comunist totalitar, trebuie sa se produca o schimbare majora.
Dar schimbarea aceasta, atat de necesara , trebuie sa vina din interiorul breslei si nu dinafara sa, si nu impusa ci asumata. Altfel ne paste pericolul unei rusinoase inregimentarii fortate , politica si economica, iar jurnalistii vor ajunge sa fie doar niste biete si jalnice prelungiri ale unor potentati ai zilei si sa ia pozitie de drepti inainte sa li se ordone acest lucru!
Tinerii jurnalistii pot aduce schimbarea!
Cu conditia sa accepte apostolatul impus de profesia lor!

Un comentariu:

Mihaela spunea...

Maria, acum cand iti scriu, tu nu mai esti printre noi. Dumnezeu sa te odihneasca in pace si sa ne ierte pe noi, cei inca ramasi aici, jos, de toate pacatele si ignoranta sau lasitatea noastra. Roaga-te pentru noi, Maria, sa ne dea Cel de Sus un strop din curajul, demnitatea si darzenia ta. Avem mare nevoie, caci Raul impotriva caruia si tu ai luptat, sta gata azi sa-si prinda iar adanc ghiarele de trupurile si sufletele romanilor.
O lacrima pentru tine, sa se alature celor pe care le-ai varsat din iubire pentru semeni, pentru Adevar, pentru viitorul nostru...